onsdag 10. januar 2007

Å tro eller å vite

Skrevet 25.10.2006

Jeg snakker med en del folk om hva jeg tror på, hvem Gud er, hva det vil si å være en kristen osv. Overraskende mange skjønner ikke hvordan jeg kan tro at Jesus lever. At han stod opp fra de døde og fløy opp til himmelen. Er du teit Martin?!

Jesus var bare en veldig snill mann som levde for 2000 år siden og som det ble skrevet veldig mye om. Han ble korsfestet og døde, ferdig med det.

Hvorfor tror ikke du da spør jeg? Får ofte til svar at; men det er da så vanskelig å vite... Kjenner at det er noe ”mer”, men jeg får ikke helt il å forstå det som står i bibelen... Eller; jeg får ikke til å forstå at det kan være sant... Eller; ett eller annet annet!


Skal lese litt fra det nye testamentet:

Paulus 1. Brev til korinterne kapittel 2 vers 5:
For deres tro skulle ikke bygge på menneskelig visdom, men på Guds kraft.


Kan du tippe hva jeg svarer til de som sier at de synes det er vanskelig å forstå?

Du trenger ikke å forstå! Jeg forstår ikke, og det er ingen som vet og forstår alt! Men det er ikke det visdom vi skal bygge troen på, men det vi føler. Vi føler Guds kraft. Vi kjenner at det er noe mer. Jeg kjenner at det er godt å være en kristen. Jeg kjenner at det er godt å tro. Jeg kjenner Guds kraft! Det er det jeg bygger troen min på.


- Redaktøren -

Ingen kommentarer: