onsdag 10. januar 2007

Ta vare på deg selv!

Skrevet 10.01.2007

I en veldig travel hverdag er det fort gjort å glemme å ta vare på seg selv. Flere og flere ungdommer og studenter er plaget med stiv nakke og dårlig søvn. Dette kommer av en travel og stresset hverdag. Vi trenger hvile. Gud skapte hviledagen, og det tror jeg ikke var uten grunn. Alle har godt av å roe ned og slappe av en gang i uka om ikke oftere...

Jeg har ganske mye å gjøre fra tid til annen. Jeg er inne i en sånn periode nå. Jeg merker at jeg trenger å sette av tid til å slappe av, bare være stille, være med Gud. Det gir så utrolig mye!

Det er slett ikke alltid jeg gjør det, men jeg har etter hvert funnet ut at står masse fornuftig i Bibelen!

I Salomos ordspråk kapittel 4 vers 23 står følgende:
Bevar ditt hjerte framfor alt du bevarer,
for livet går ut fra det.

Hvor bra er ikke det! Bevar ditt hjerte, for livet går ut fra det. Bevar ditt hjerte i form av å sette av tid med Gud når du har som verst eller har en veldig travel uke!



- Redaktøren -

Ingen kommentarer: