onsdag 10. januar 2007

Andakt om velsignelsen

Skrevet 01.11.2006

I dag skal jeg snakke litt om velsignelsen. Hva den er, hva det er som skjer og mitt forhold til den.

Den velsignelsen presten lyser på slutten i hver Gudstjeneste kalles den Aronittiske velsignelsen. I 4. Mosebok kap. 6 står det om hvordan Moses fikk beskjed av Gud om at alle Israelittene skulle velsignes. Aron, var broren til Moses og den første ypperstepresten.

I ordboka mi står det at; Å lyse velsignelsen over noen vil si å ønske Guds nåde og vern for noen.
Jeg føler meg stort sett trygg, og jeg vet at Jesus passer på meg uansett hvor jeg er og hva jeg gjør, men likevel er det noe veldig spesielt som skjer når noen lyser velsignelsen over meg. Jeg får ofte frysninger, og jeg føler at det er godt.
Det er ikke noe hokuspokus med velsignelsen, men det gir meg som sagt en veldig god følelse. Det er nesten som om Gud legger hånda si på skulderen min og sier at; Ja, her er jeg og passer på deg!

Til slutt nå vil jeg at vi skal reise oss og ta imot Herrens velsignelse.
Herren velsigne deg og bevare deg! Herren la sitt ansikt lyse over deg og være deg nådig! Herren løfte sitt åsyn på deg og gi deg fred! AMEN!


- Redaktøren -

Ingen kommentarer: